ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع كشور 126 میلیون لیتر افزایش می یابد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت وانر‍ژی، ‌مجری این طرح واحد مهندسی و طرح های شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است و با بهره برداری از آن در هفته آینده، ظرفیت ذخیره سازی و انباشت فرآورده‌های نفتی در این انبار از 460 میلیون لیتر به 586 میلیون لیتر افزایش می یابد.

هم اكنون 21 مخزن در انبار نفت نظامیه اهواز فعال است و با بهره برداری از این طرح، 3 مخزن گازوییل به ظرفیت 56 میلیون لیتر، 3 مخزن نفت سفید به ظرفیت 54 میلیون لیتر و 3 مخزن بنزین به ظرفیت 15.6 میلیون لیتر به تأسیسات نفت نظامیه اهواز افزوده می شود.

واحد مهندسی و طرح های شركت ملی پخش فرآورده های نفتی سرمایه گذاری انجام شده برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه را حدود 140 میلیارد ریال اعلام كرده است كه با راه اندازی آن، شمار مخازن ذخیره سازی فرآورده نفتی از 21 دستگاه به 30 دستگاه افزایش می یابد و علاوه بر ساخت مخازن جدید و امكاناتی دیگر نظیر تجهیزات آتش نشانی برای بهره برداری ایمن انبار به آن افزوده شده است.

این طرح در منطقه‌ای به وسعت 90 هزار متر مربع انجام شده و تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه نفتی از سوی مشاوران، پیمانكاران و سازندگان ایرانی انجام شده است.با افتتاح رسمی این مخازن جدید، حجم ذخیره سازی این انبار 25 درصد افزایش خواهد یافت.

ظرفیت كنونی ذخیره سازی فرآورده های نفتی در كشور حدود 12 میلیارد لیتر است كه این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در كشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، به 16 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

هم اكنون ساخت انبار و مخازن جدید ذخیره سازی انواع فرآورده نفتی در استان های مختلف كشور در حال انجام است كه ساخت اغلب این تاسیسات از پیشرفتی افزون بر 50 درصد برخوردار است.

مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این گفته بود: با ساخت انبارها و مخازن جدید و افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی ایران، امكان ذخیره سازی فرآورده های نفتی از 50 روز به 80 روز افزایش خواهد یافت.

'جلیل سالاری' تصریح كرده بود: با ساخت انبارهای جدید، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده كشور در سال 91، 1.5 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

اقتصام**9189**1601





:: برچسب‌ها: دریا , جشن تولد , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: